Minivacanta de primavara sau cum ne-am distrat in Italia impreuna cu copilul

Publicat: mai 30, 2016 | Autor: Raluca | Categorii: Calatorii

Ce faci cand prinzi o oferta de nerefuzat la bilete de avion? Cauti frenetic o destinatie si o perioada cat mai convenabila pentru o minivacanta si stabilesti restul detaliilor ulterior. Asa am facut noi intr-o seara rece de noiembrie si astfel ne-am ales toti trei cu cateva zile de vis petrecute in Italia. Un alt motiv este acela ca Italia este tara perfecta in care sa duci un copil mofturos nevoie mare la mancare, dar care prefera pizza si paste la orice ora din zi sau din noapte. Stiti ce spun? :-)

Pentru ca destinatii foarte multe nu erau disponibile si pentru ca Italia se afla de mult pe lista noastra de viitoare vacante, am ales un zbor ieftin catre Milano, dar la ore rezonabile avand in vedere ca am luat si bombonica mica din dotare. Am ales o perioada in care era si ea in vacanta, am stabilit traseul, am facut rezervarile ce se impuneau si am plecat la drum incantati nevoie mare. Vremea nu parea sa tina cu noi, fiind sfarsit de aprilie, dar pana la urma s-a dovedit perfecta, motiv pentru care nu mai cred o iota din ce ne arata minunatele aplicatii despre vreme.

De data aceasta nu am mai uitat nimic acasa (stiu, socant avand in vedere ca suntem familia ce isi uita mereu ceva important acasa, cum au fost permisele de conducere atunci cand am plecat la Amsterdam). Astfel, am putut inchiria cu usurinta o masina, care ne-a purtat in prima seara de la Milano pana in regiunea lacului Garda, cel mai mare lac din Italia, o regiune superba pe care aveam sa o descoperim a doua zi, caci am ajuns la hotel cand se insera. Am cinat la un superb restaurant situat chiar pe malul lacului, am degustat o sumedenie de paste cu fructe de mare absolut delicioase si am facut un copil extrem de fericit, caci a mancat cele mai bune paste din viata ei. Ii era si extrem de foame ce-i drept, dar nici cu penele cu sos rosu gatite extrem de simplu nu mi-a fost rusine. Gustul nu are nicio legatura cu ce gatim noi acasa.

Dupa o odihna binemeritata am explorat putin imprejurimile hotelului si peisajul de vis, am ademenit ratele salbatice pe care le gaseam la orice pas pe malul lacului si am plecat catre Gardaland, un minunat parc de distractii pentru copii, dar si pentru adulti. Despre Gardaland este mult de povestit, revin intr-o alta postare.

lacul Garda

Seara am prins minutul de aur pe plaja minunat amenajata si desi eram incredibil de obositi dupa maratonul din parcul de distractii, nu ne-a fost deloc greu sa mergem pe jos pe faleza impecabila pentru a lua masa pe terasa aceluiasi restaurant din seara anterioara, unde am fost serviti din nou de catre aceeasi frumoasa chelnerita din Oradea, excat ca in prima seara. :-))

As scrie pagini intregi despre aceasta vacanta in care totul a decurs perfect, dar ma tem ca va deveni plictisitor, asa ca merg mai departe. A doua zi am plecat spre Verona, evitand autostrazile pentru a vedea cat mai multe satucuri din frumoasa Italie. In Verona am vizitat cat de multe locuri frumoase am putut, printre care faimoasa Casa di Giulietta pe care va recomand cu caldura sa nu o ratati, Piazza delle Erbe, Arena, Domul si cateva alte biserici vechi si renumite prin arhitectura impresionanta si prin dimensiuni.

Casa di Giulietta

balconul Casei

Ne-a fost greu sa decidem unde sa luam masa de pranz, ofertele sunt nenumarate, insa nu am dat gres cu o minunata lasagna la care ma gandesc si acum cu pofta, apoi am continuat cu cea mai buna si frumos decorata inghetata la cornet din viata mea. Recunosc ca nu am intrat in magazinele de haine, dar tot ce am vazut in vitrine mi-a placut, deci la capitoulul moda stau foarte bine, nu ca ar exista vreo urma de indoiala, dar vreau sa clarific aspectul.

Cu regret am fost nevoiti sa plecam catre urmatoarea noastra destinatie, romanticul si rafinatul Hotel Conca Azzurra situat pe malul lacului Como, in regiunea Olgiasca. Drumul pana aici a fost inspaimantator de-a dreptul (sau asa credeam atunci), deoarece este construit in munte, fiind alcatuit din peste 20 si ceva de tuneluri lungi de kilometrii intregi. Insa privelistea ce ni s-a aratat in fata ochilor atunci cand am ajuns la destinatie a meritat toata spaima, este un loc magic in care m-as intoarce iar si iar. Hotelul vechi de familie este o locatie fantastica in care ne-am simtit ca niste regi, iar gustul mancarii servite in restaurant nu se poate descrie in cuvinte. Copilul a mancat cel mai delicios si interesant peste (pescuit chiar din lac), iar noi am inceput cu aperitive traditionale (o minunatie de bresaola, un sortiment de peste gen anshoa, doar ca mai mare si extrem de gustos) si am continuat apoi cu cele mai bune paste de casa cu fructe de mare.

Priveliste Conca Azzurra

Priveliste curte Conca Azzurra

A doua zi am plecat catre Bellagio si Como, pe cel mai ingust drum pe care am mers in viata noastra, construit pe mal de lac, pe buza stancilor. Fiind sambata traficul era intens, biciclisti, scutieri, masini de tot soiul, autobuze, as putea spune ca a fost un adevarat miracol ca am reusit sa trecem unii pe langa altii si ca nimeni nu a ajuns in lac. In Bellagio (poate cea mai bine amplasata localitate riverana din zona) am stat cel mai putin, am admirat minunata faleza plina de terase incantatoare, apoi cladirile catarate pe malurile din imediata apropiere, magazine cochete,

Bellagio

straduta in trepte Bellagio

apoi ne-am plimbat pe o strada cu casute simpatice, ale caror curti erau pline de flori, iar gazonul era tuns alene de catre robotei simpatici. Concluzia este ca viata pare linistita si savuroasa in partea mai putin turistica a frumuselului Bellagio.

In scurt timp iata-ne si in frumoasa statiune Como, un important oras turistic situat pe tarmul lacului cu acelasi nume, unde ne-am petrecut intreaga dupa-amiaza de sambata. Cea mica s-a distrat copios jucand tot felul de jocuri extrem de distractive in aer liber intr-o frumoasa piateta, a alergat pe toate stradutele frumos pietruite din centrul istoric si pana la interesantul funicular cu care am urcat pentru a vedea localitatea de sus, in intreaga ei splendoare.

priveliste funicular Como

Como vazut de sus

Am avut timp chiar sa mancam niste pizza delicioase, sa dam o tura scurta cu o ambarcatiune pentru a admira mai indeaproape frumoasele vile situate pe malul lacului si a respira cu nesat briza,

Vila in Como

apoi sa admiram multitudinea de ambarcatiuni de tot soiul ce acostau pe marginea unei promenade construite inspre mijlocul lacului

Ambarcatiuni lacul Como

si ne-am fagaduit ca ne vom intoarce si vom vedea tot ceea ce probabil am ratat, neavand mai mult timp la dispozitie.