Familiile indragostite de insula Thassos revin si in 2016 pentru al treilea an consecutiv

Publicat: aug 11, 2016 | Autor: Raluca Alexandru | Categorii: Calatorii

Mare, soare, caldura, peisaje superbe, buna dispozitie, copil fericit alaturi de parinti si bunici, parinti relaxati ca intr-o adevarata luna de miere- acestea sunt cuvintele care ar descrie cel mai bine vacanta noastra in Thassos de anul acesta. Diferentele notabile fata de anii anteriori sunt urmatoarele: am mers in plina luna lui cuptor, am luat si bunicii cu noi, am descoperit locuri noi, m-am rasfatat maxim de ziua mea de nastere.

Si anul acesta am planuit din timp sa mergem in vacanta de vara in Thassos, mai exact din decembrie. Locul acesta parca ne cheama an de an, probabil si pentru ca ne intruneste toate conditiile: locatia este perfecta pentru familiile cu copii, insula se poate strabate usor si poti descoperi locuri noi si absolut incantatoare de fiecare data, este relativ aproape si se ajunge usor cu masina, temperaturile sunt aproximativ aceleasi din iunie pana in septembrie si nu exista teama sa fie prea cald sau prea frig. Da, ne temeam atunci cand am facut rezervarile ca in iulie o sa lesinam de cald, insa am riscat caci mi-am dorit sa fiu acolo de ziua mea. Nu spun ca nu a fost mai cald fata de anii anteriori cand am mers la inceput de iunie, dar briza ajuta mult, astfel incat nu am simtit caldura exagerat de tare.

Am ales anul acesta sa inchiriem o masina cu 8 locuri si s-a dovedit a fi o idee excelenta, ne-am distrat pe drum si am ajuns relativ ok tinand cont ca am avut ghinionul de a sta in vama la Makaza aproape 2 ore. Am uitat insa repede incidentul, ne-am cazat aproximativ in aceleasi camere ca in anii anteriori si am iesit sa descoperim noutatile pe care ni le rezerva locatia aleasa. Vorbesc despre noutati caci incepand din acest an s-a schimbat managerul si nu stiam la ce sa ne asteptam, avand in vedere ca in anii anteriori chiar ne imprietenisem cu acesta si eram extrem de multumiti de conditii. Anul trecut erau in toi lucrarile de construire a unei taverne situata deasupra barului din cladirea principala, precum si a unui corp nou de camere. Am fost impresionati de modificarile aduse si recomandam in continuare Alea Hotel & Suites pentru tot ceea ce ofera. Modificari in bine au aparut si in ceea ce priveste entertainmentul, care in anii anteriori era destul de absent. Exista seara greceasca (anul acesta nu ne-a mai impresionat la fel de tare caci au apelat la alti dansatori), mai exista o seara de bingo si cam atat. Acum sunt adaugate seri cu pool party, champagne party, la care chiar ne-am distrat si relaxat. In timpul zilei au adaugat activitati specifice pentru copilasi (concurs de faurit castele de nisip, fotbal in apa, tir cu arcul, darts, etc), precum si pentru adulti, caci mai nou poti inchiria tot felul de "gadget-uri" acvatice extrem de distractive.

Alergatul pe plaja a fost pentru mine activitatea principala in prima ora a diminetii. Recomand cu caldura sa alergati sau sa va plimbati in fiecare dimineata pe plaja pana in Skala Prinou sau chiar mai departe, este o senzatie foarte placuta sa vezi rasaritul dintr-un astfel de loc magic, sa vezi cum se trezeste la viata mica localitate,

Skala Prinou

sa grabesti pasul din cauza unui caine "micut" ce-si apara curtea de posibili intrusi,

sa admiri curtile si decorurile specifice grecesti sau sa te intalnesti cu alti turisti romani ca si tine, ce merg agale si se trezesc sa comenteze la adresa ta cum ca o sa-i innebunesti cu alergatul in fiecare dimineata, negandindu-se ca poate intelegi foarte bine ce spun :-)))))).

Noi ne petreceam diminetile la malul marii, apoi ne delectam cu delicioasele preparate la pranzul oferit chiar langa barul de pe plaja, ne ascundeam apoi un pic in camere si dupa-amiezile ni le petreceam la piscina. Seara, dupa cina, copilul fugea cu bunicii la mini disco, iar noi ne relaxam pe plaja privind apusurile spectaculoase, apusuri de care recunosc ca m-am bucurat ca un copil, dupa cum bine se poate vedea.

Cele "30 si" de primaveri mi le-am petrecut cum nu se putea mai frumos, am alergat dis de dimineata pe plaja, apoi am mers cu totii la Marble Beach despre care tot auzisem, dar unde nu ne incumetasem sa mergem pana atunci. Daca recomand? Ooooo, da. Este spendid cum se simt pietricelele albe sub picioare, peisajul iti taie pur si simplu respiratia, iar senzatia de care m-am bucurat inotand in valurile de acolo nu o voi uita prea curand. Noi nu am stat mult, o ora, poate doua, asta pentru ca timpul parca s-a oprit in loc. Exista un bar pe plaja si poti inchiria umbrele daca vrei sa stai mai mult. La noi nu a fost cazul, insa incepea sa se aglomereze foarte tare, asa ca nu pot sa spun daca dupa ora 12 mai este la fel de frumos. Este destul de periculos pentru cei mici, sunt valuri foarte mari, iar marea adanca brusc, asa ca va recomand sa nu va lasati copiii nesupravegheati nici macar o clipa. Avantaj noi ca aveam bunicii mereu in alerta.

Marble beach

Am primit apoi cel mai frumos cadou, o vizita la fabrica de bijuterii din Limenaria, de unde mi-am ales ceva dragut ca amintire. Au bijuterii extrem de frumoase, nu ar trebui sa ratati sa faceti o scurta vizita, iar preturile nu mi s-au parut deloc exagerate.

Seara ne-am petrecut-o la Taverna din incinta hotelului, de rezevare s-a ocupat jumatatea mea si vreau sa-i multumesc si pe aceasta cale. Nu pot spune decat ca a fost o seara de neuitat, cu un peisaj de vis, intr-o locatie extrem de frumoasa, cu fine dining, sampanie, tort, oameni frumosi si calzi alaturi. Merita sa va petreceti o seara pe sejur aici, faceti rezervare de cum ajungeti, apoi stabiliti si comunicati la receptie ce meniu doriti din cele existente si nu mai ramane decat sa va rasfatati papilele gustative si sa va incantati privirea cu tot ceea ce are locatia de oferit.

Taverna Alea

De data aceasta nu am stat decat 7 nopti, am mai fi stat inca pe atat fara sa ne plictisim prea tare. Bunicii s-au simtit excelent si desi aveau o legatura stransa cu nepoata lor, aici au devenit si mai apropiati, ea a fost extrem de dornica sa-si petreaca aproape tot timpul alaturi de ei, lasandu-ne noua libertatea de a ne petrece timpul cum dorim.

O alta seara puteti sa o petreceti in Limenaria, o localitate splendida, cu multe terase imbietoare si relativ aproape de Skala Prinou. De asemenea, puteti vizita satucul Panaghia, desprins parca din povesti, cu al sau muzeu al uleiului de masline. Nu ar trebui sa ratati nici Manastirea Arhanghelului Mihail, un loc splendid de reculegere si care va va da o stare aparte. Gasiti informatii suficiente despre locuri de vizitat pe net, nu am sa va mai plictisesc eu. Cert este ca drumul ce inconjoara insula este remarcabil, nu va veti plictisi nicio clipa, garantat.

Acestea fiind spuse, nu stiu daca anul viitor vom mai ajunge in Thassos, insa cu siguranta peste ani voi simti aceeasi nostalgie cand gandul sau picioarele ma vor mai purta prin aceste locuri.