Atra Doftana - un loc magic descoperit de curand

Publicat: sep 14, 2016 | Autor: Raluca Alexandru | Categorii: Calatorii

Va spuneam intr-un articol anterior cat de placut surprinsa am fost de escapada romantica la munte pusa la cale de sotul meu in vara ce tocmai a trecut. A fost neasteptat, a fost frumos, dar la fel de frumos a fost drumul de intoarcere spre casa, pe Valea Doftanei.

Recunoastem ca nu am fost curiosi niciodata sa mergem pe Valea Doftanei, insa de data aceasta pasii parca ne-au purtat intr-acolo si bine au facut. Auzisem de cativa ani de Atra, atunci ni se parea intangibila, insa nu este deloc asa. Nu o sa intru in detalii despre locatia exacta, gasiti totul accesand pagina lor de internet. Drumul din Comarnic nu este excelent, se urca mult, asfaltul este pe alocuri cu multe gropi, insa peisajul este desprins parca din povesti. Trebuie sa va avertizez ca de la drumul principal nu se ajunge usor la Atra, nefiind asfalt si pe o portiune scurta drumul este sapat in malul abrupt al lacului Paltinul. Cu toate acestea, merita din plin sa va petreceti chiar si o ora-doua aici la Atra, noi am luat pranzul, ne-am desfatat cu frumusetea peisajului care parca iti taie rasuflarea si ai senzatia ca visezi, caci un astfel de loc nu poate sa existe atat de aproape de tine si tu sa nu-l descoperi. Am coborat apoi pe malul apei si ne-am relaxat in coloratele hamacuri puse la dispozitia oricui. Ne-am intors spre casa prin Campina, drumul intre Tesila si Campina fiind mai usor, mai aglomerat, dar la fel de frumos. Mi-am promis ca voi reveni si nu doar pentru a degusta preparatele absolut delicioase, ci si pentru a explora cum se cuvine imprejurimile.

Si cum atunci cand iti doresti ceva cu adevarat, intreg Universul conspira la realizarea dorintei tale, iata ca la nici 4 zile aud la Radio Itsy Bitsy de concursul celor 40 de vacante la munte impreuna cu familia. Nu va mai spun ca fetita noastra era extrem de dezamagita ca nu ne-a insotit, motiv pentru care apucasem sa-i promitem ca ne vom intoarce impreuna cu ea cat de curand. Ca urmare, am aflat indiciul de la radio si am asteptat momentul pentru a suna si a castiga, dar nu am reusit. Insa a doua zi, ca prin farmec, totul a mers struna, am prins legatura si am castigat 3 zile de vis alaturi de familie la Atra Doftana. Yuhuuu, bucurie mai mare in familie nici ca a fost ca in acea dimineata, aproape ca nu ne venea sa credem.

Am stabilit in aceeasi zi detaliile si in saptamana urmatoare iata-ne din nou la Atra, in mijlocul lunii august,

Atra Doftana

cu catel si purcel cum imi place mie sa spun, cazati in camera galbena (a facut o mica tragedie ca nu ne-au cazat in cea rosie, culoarea ei preferata).

camera galbena Atra

Despre locatie pot sa va spun ca este absolut fabulos amplasata pe malul lacului, construita cumva pe jumatate in interiorul unui deal, astfel incat fiecare camera are iesirea si vederea exact spre malul apei, intreg peretele camerei fiind din geam. Sa stai in varful unui pat imens sau pe sezlongul de pe terasa si sa admiri cu nesat si la nesfarsit privelistea este ceva ce va doresc din inima.

Atra Doftana

Cei pasionati de pescuit, biking sau de plimbari lungi cu caiacul pe lac pot practica aceste sporturi si chiar sunt indemnati, incurajati si sprijiniti sa o faca. Sper ca data viitoare sa ne luam inima in dinti si sa inchiriem si noi un caiac sau doua si cu siguranta ne vom cumpara si unelte de pescuit. Ca sa fim siguri ca nu ratam privelistea ce ni s-ar fi deschis in fata ochilor intr-o astfel de calatorie pe lac, am decis intr-o dupa-amiaza sa facem un picnic in familie si am mers pret de jumatate de ora pe un drum de tara strajuit pe alocuri de case frumoase de vacanta. Mai multe detalii despre ce puteti vizita in zona gasiti aici.

Barajul Paltinul

Exista la Atra si sala de fitness si sauna, deci nu exista motive sa va plictisiti. Pentru copilasi exista loc de joaca atat in interior langa receptie, primitor si cald, cat si in exterior, unde pe iarba gasiti trambulina, cos de baschet, plasa pentru badminton si alte jucarii pentru cei mici. Puteti face plaja nestingheriti folosind sezlongul de pe terasele camerelor cat si pe cele din apropierea lacului, acestea avand chiar protectii impotriva soarelui.

Atra Doftana

Daca nu luam in calcul privelistea sublima, piesa de rezistenta a locatiei o reprezinta Restaurantul Gourmet. Modul calduros si elegant in care este decorat,

Restaurant Gourmet

preparatele de fine dining cu care te poti delecta, opsitalitatea si amabilitatea personalului, toate acestea fac din acest restaurant un loc extrem de primitor si relaxant.

Terasa adiacenta restaurantului este la fel de intima si primitoare, perfecta pentru a degusta un vin bun sau a savura o cafea delicioasa, dar si pentru a va juca alaturi de cei mici. In apropiere gasiti cele mai delicioase tufe de mure salbatice, tufe de aluni si flori de camp.

Terasa Atra

Atra Doftana

As reveni aici oricand cu placere, a fost locul unde ne-am rupt cu adevarat de tumultul cotidian, ne-am distrat in familie, ne-am relaxat si amuzat copios, locul unde personalul este atat de amabil incat iti pune la dispozitie un angajat care iti desface hamacul pentru a-i face o bucurie copilului, in ciuda tunetelor si fulgerelor ce brazdau amenintator cerul noptii de vara.